10 Şubat 2009 Salı

ETLİ - EKŞİLİ DOLMA

Gönderen Mutfakta bugün kim var? zaman: 13:14



NİLSUN'UN ETLİ - EKŞİLİ DOLMASI


Dedim biraz tarif ekliyeyim bloğumuza...Açtım Wordü Nilsun'un tarifler çıktı karşıma..Bu arada saat gece 1' e yaklaşıyor..Bİrden karnıma bir kazıntı girdiki sormayın..Resmen bilgisayarın ekranını kazıcaktım...Ekşiyi okudukça ağzımın suları aktı...Kuru biberlerim bitti ama yaprakla acilen bu yemekten yapmam lazımmm... Yoksa uzun zaman kendime gelemiyeceğim ben...Nilsun'cuğum eline sağlık harika bu dolmalar...


Dolma içi:

Kuru soğan
Maydonoz
Domates
Yeşil biber, domates ve biber salçası
Sıvıyağ
Pirinç
Bıçak kıyması şeklinde doğranmış kuzu eti
Tuz, kara biber

Miktarları özellikle yazmadım, yapılacak dolma miktarına göre ayarlanmalı.
Bütün malzeme küçük küçük kesilip harmanlanır. Kaynar suda yumuşatılan kurulara üstünde bir parmak boşluk kalacak şekilde doldurulur ve dolmalar birbirine geçirilerek kapatılır.

Tencereye sıkıca dizilir. İç harç artarsa en üste yaprak da sarıyorum ben.

Üstünü geçecek kadar su eklenir ve 1-1,5 çorba kaşığı kadar sumak ekşisi gezdirilir. Bu dolmanın özelliği sumaktan gelen ekşiliğidir, nar ekşisi kesinlikle olmaz.
Dolmaların üstüne bir tabak kapatılır ve tencerenin kapağı kapatılarak orta ateşte pişirilir.
Servis yaparken önce tenceredeki su bir kaba süzdürülür. Tamamı boşaldıktan sonra dolmalar genişçe bir kaba ters çevirilir. İsteğe bağlı olarak süzdürülen ekşili su dolmaya sos olarak kullanılabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Mutfaktaki Sambacılar Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare